جانشین فرمانده ناجا: فتنه‌ انتخاباتی را در نطفه خفه می‌کنیم

«بعضی نامزدها عرق ملی را از دست داده‌اند و خود را نوکر و مزدور آن طرف آب‌ها می‌داند»

رضایی با اشاره ضمنی به کارزار تحریم انتخابات، گفت: «بعضی‌ها دارند ویروس پخش می‌کنند که اگر ما نیاییم، مردم نیز در انتخابات شرکت نمی‌کنند»- تصویر از ایرنا

قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به «آماده‌باش» نیروی انتظامی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، تهدید کرد که هر فتنه‌گری چه از خارج و چه از داخل کشور بخواهد آرامش انتخابات را بر هم بزند، آن را «در نطفه خفه می‌کنیم».

«فتنه» اصطلاحی است که در ادبیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران در توصیف اعتراض‌های مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ به‌کار گرفته شد و در سال‌های اخیر، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، به هرگونه اعتراض ضدحکومتی در ایران، با این عنوان اشاره می‌کنند. پیش از این برخی شخصیت‌های تندروی نزدیک به حکومت مانند مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار، درمورد «توطئه‌چینی دشمن» برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و «فتنه اکبر» در کشور هشدار داده بودند. 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، جانشین فرمانده ناجا روز پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت، مسئولیت حفظ آرامش و امنیت انتخابات را برعهده نیروی انتظامی دانست و درمورد آماده‌باش نیروی انتظامی گفت: «خود را بیشتر از قبل برای برخورد با افرادی که سعی در برهم زدن آرامش انتخابات را دارند، آماده می‌کنیم.» 

رضایی گفت: «به‌طور قطع با هر توطئه‌ای از سمت آن طرف آب‌ها یا در همین کشور، برخورد می‌شود و فتنه‌ها را در محفل‌هایشان خفه می‌کنیم.» او افزود: «هر فتنه گری با هر عنوانی و با هر لباسی بخواهد آرامش مردم را بر هم بزند، آن را در نطفه خفه می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جانشین فرمانده ناجا همچنین صحبت‌ها و مصاحبه‌های برخی نامزدهای انتخابات را «وطن‌فروشی» دانست و گفت «این افراد عرق ملی را از دست داده اند و خود را نوکر و مزدور آن طرف آب‌ها می‌داند» که نیروی انتظامی با این افراد، «ذره‌ای مماشات نخواهد کرد».  

در روزها و هفته‌های گذشته، کارزارهای مختلفی برای تحریم انتخابات ریاست جمهوری ایران و شرکت نکردن در آن به‌راه افتاده است که با استقبال‌ زیادی روبه‌رو شده‌اند. روز سه‌شنبه نیز ۲۳۱ کنشگر سیاسی داخل ایران، با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و گذار مسالمت‌آمیز از جمهوری اسلامی شدند.   

قاسم رضایی روز پنجشنبه در سخنانی دیگر، با اشاره ضمنی به این فراخوان‌های تحریم، گفت: «بعضی‌ها دارند ویروس پخش می‌کنند که اگر ما نیاییم، مردم نیز در انتخابات شرکت نمی‌کنند. شما را به زباله تاریخ انداختند. اگر چشمتان را باز کنید، زباله می‌بینید. مردم از شما تنفر دارند.»

جانشین فرمانده ناجا گفت: «دشمن دنبال این است که انتخابات ما پرشور برگزار نشود، اما کور خوانده است.» او بار دیگر تأکید کرد که نیروی انتظامی «فتنه‌ها را در فتنه‌گاه سرکوب و خنثی و منهدم می‌کند؛ در هر منصب و لباسی باشد.»